Motorstyrning – del2

Så då var det dags för en ny uppdatering angående motorstyrningen. Som ni säkert kommer ihåg från mitt förra inlägg så gick det inte så bra när jag skulle mäta spänningarna för styrkretsen på kopplingsplinten eftersom jag hade problem med kopplingsplinten. Så nu har jag tagit tag i det hela genom att gå över från kopplingsplint till ett experimentkort. Därav tillbringade jag större delen av måndagen med att flytta över och löda fast komponenterna på experimentkortet. Nu är jag i stort sett klar, lägger upp en bild på kortet som det ser ut för tillfället, tanken är att jag ska komma igång och mäta senare idag så förhoppningsvis kommer det en ny uppdatering i kväll/morgon om hur det har gått med mätningarna på det nya kortet. Önska mig lyckat till 😉

Motorstyrning

Motorstyrning på experimentkort

Leave a Reply

