SpaceMaster reporting for duty!

Jag gick med SQUID för en vecka sedan och efter några dagars bekantande med med de verktyg jag skulle använda, har jag tagit mig an uppdragen att utforma den elektriska fältsonden samt integrera Uniprobe-elektroniken och SMILE-magnetometern i designen. Nu att resten av laget har återvänt från Kiruna kan saker komma igång ordentligt.

Jag kom precis från att studera rymdteknik i SpaceMaster-programmet i Kiruna i ett år nu, och några månader i Tyskland innan det, så takten är inget nytt, bara miljön. En av de bästa sakerna med rymdindustrin är att den förenar världen och krävs en hög nivå av samarbete och utbyte av tankar mellan varandra. Man får träffa människor från hela världen och dela med sig och lära känna varandras kulturer.

Jag är glad att vara en del av ännu en grupp med så trevliga människor som arbetar på ett så intressant projekt igen. Jag kan inte vänta att se vad som händer näst. Alright, enough blogging for now, jag har ett jobb att göra. 🙂

Leave a Reply

